Beginnen met droogtrainen? Lees alles in de GIDS of gebruik het droogtrainen protocol uit 2019.

In Nederland zijn er steeds meer mensen bewust bezig met hun gezondheid, je zult het zelf ook wel merken in je eigen vriendengroep of omgeving. Bijna iedereen heeft een sportabonnement, daardoor hoor je termen zoals droogtrainen steeds vaker voorbijkomen. Maar wat is droogtrainen nu eigenlijk, en hoe kun je dit het beste aanpakken?

Misschien wil je zo snel mogelijk beginnen maar zijn er nog wat dingen onduidelijk, of heb je extra behoefte aan ondersteuning voordat je wil beginnen met droog trainen. Lees onze handige gids om snel aan de slag te gaan, of bekijk het droog trainen protocol als je het echt professioneel wil gaan aanpakken.

Wat is droogtrainen?

Steeds vaker krijgen we de vraag: ‘Wat is droog trainen?’ Droogtrainen is door middel van een eetschema en sporten proberen zoveel mogelijk vet te verliezen zodat je droge spieren kweekt. Hierbij zorg je er wel voor dat jij je spiermassa behoudt.

Het is eigenlijk een geleidelijke afname van vetpercentage waarbij je wel spieren opbouwt. Door het droog trainen komen de speren beter tot uiting en dit zul je nodig hebben als je aan een wedstrijd mee zou doen. Andere namen voor droogtrainen zijn o.a. ‘getting ripped’ of ‘cutten’. In dit stuk kan je meer lezen over hoe je kan droogtrainen aan de hand van voedings- en trainingsschema’s en tips droogtrainen.

Wat zijn droge spieren?

Droge spieren zijn spieren die goed zichtbaar zijn doordat het vetpercentage van iemand laag ligt. Hierbij moet je dus wel spiermassa opbouwen. Het is dus belangrijk om krachttraining en voeding te combineren om droge spieren te kweken. Ga regelmatig naar de sportschool om kracht op te bouwen en zorg dat je geleidelijk vet verliest. Hierdoor zal je het snelst resultaat behalen. Hieronder lees je meer over hoe het in zijn werk gaat.

Droog trainen, hoe gaat het in z’n werk?

Hoe droog trainen?: Je gaat aan de slag aan de hand van het ‘droog trainen protocol’. Dat wil zeggen dat je door middel van een schema droogtrainen je houdt aan bepaalde trainingen en voeding. Wanneer je het droog trainen schema hebt opgesteld kan je deze volgen en proberen zoveel mogelijk vet te verliezen waarbij je jouw spiermassa wel behoudt. Kortom stel je dus een bepaald voedings- en trainingsschema op waar jij je op gaat focussen en zo je doel bereikt. Hieronder gaan we verder in op de voedingsschema’s.

Voeding droog trainen, hoe werkt het precies?

Wat moet je weten over voeding droogtrainen?: Allereerst willen we jou er op wijzen dat de meeste gezegde rondom het droog trainen nergens op gebaseerd zijn. Zo is het niet wetenschappelijk bewezen dat minder gewicht en veel herhalingen een vorm zijn van droog trainen.

Je moet het zien als afvallen maar dan in combinatie met spieropbouw. Zorg ervoor dat je minder calorieën tot je neemt dan dat je nodig hebt. Hierdoor zal je gaan afvallen maar ook vet verliezen. Dit is dé manier om jou droog train schema een succes te maken. Let erbij wel op dat dit calorie tekort bij iedereen anders is.

Het heeft namelijk te maken met de activiteiten die je doet in de week en natuurlijk gewicht en lengte. Je kan je BMR op verschillende manieren laten meten. Nadat je dit hebt gedaan kan je een eetschema op maat kunnen maken waarbij je minder calorieën binnen krijgt dan je nodig hebt.

Voedingsschema droogtrainen man

Een droog trainen eetschema is een essentieel onderdeel bij het droog trainen. Veel mannen vergeten dat voeding een belangrijk onderdeel is van het droog trainen. Het is dus niet zo dat je alleen maar aan de gewichten hoeft te hangen om vet te verliezen.

Je moet ook gaan letten op je voeding en hierbij is het wel belangrijk dat je nog steeds wel kan eten wat je lekker vindt. Zoiets kan in de meeste gevallen wel gerealiseerd worden, dit noemen we flexibel diëten. Heel veel mannen weten niet dat voeding 90% van het uiteindelijke resultaat zal beïnvloeden. Dit is het eerste onderdeel van het droog trainen schema man.

Voedingsschema droogtrainen vrouw

Droog trainen vrouw: Hoe doe je dat? We krijgen de vraag steeds vaker en veel vrouwen denken dat sporten al genoeg is. Dat is helaas niet het geval, je voeding is namelijk cruciaal in dit proces. Het beïnvloedt maar liefst 90% van het proces. Hierbij moet je dus zoeken naar

Een voedingsschema dat aansluit op jouw levensstijl. Het is ook belangrijk om te weten wat je mag en kan eten op een dag. Zorg dus altijd voor een goed opgebouwd schema en ga hiermee aan de slag. Dieet droog trainen in combinatie met beweging is essentieel voor een goed resultaat. Hieronder kun je meer lezen over het het training gedeelte van het droogtrainen.

Voedingsschema droog trainen krachttraining

Droog trainen voeding is een heel belangrijk onderdeel van de procedure. Want wanneer je vet gaat verliezen moet je dit er vervolgens niet weer bij gaan eten. Dat zou namelijk zonde zijn van de progressie. Om een juiste balans te vinden in de hoeveelheid beweging en de voeding is dus ook heel belangrijk.

Je bent veel aan het bewegen dus je hebt dan ook voldoende energie nodig die je uiteindelijk uit je voeding haalt. Het is dus ook belangrijk dat je niet te weinig eet. Dit geldt zowel voor droog trainen man als voor het droog trainen vrouwen.

Toch is het zo dat mannen over het algemeen meer fitnessen en droogtrainen. Daarom is het eetschema droogtrainen man waarschijnlijk net wat uitgebreider omdat zij over het algemeen ook meer calorieën nodig hebben. Ook is bij het droogtrainen voedingsschema mannen meer oog voor spieropbouw omdat zij deze niet willen verliezen.

Buik droog trainen

Je buik droog trainen is een van de lastigste opgaven rondom het droogtrainen. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen buikspieren droogtrainen en buikspieren vergroten.

Bij het droog trainen van de buik is het belangrijk om deze regelmatig te trainen en daarbij combineren met cardio oefeningen. Door de buikspieren trainen onderga je spieropbouw of spierbehoud. In combinatie met cardio verbrandt je vet waardoor jou buikspieren uiteindelijk meer tot uiting komen.

Droogtrainen recepten, op welke voedingsstoffen moet je letten?

In dit stukje gaan we je meer vertellen over welke bepaalde voedingsstoffen je beter kan laten liggen maar ook welke je meer moet gaan eten. Het is bij de meeste wel bekend dat eiwitten belangrijk zijn wanneer je gaat droog trainen. Zorg ervoor dat je ongeveer 1,5 tot 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht binnenkrijgt op een dag.

Let goed op de enkelvoudige koolhydraten die je binnenkrijgt deze zijn namelijk niet goed voor het droogtrainen. Er zitten veel enkelvoudige koolhydraten in bijvoorbeeld kant- en klaar maaltijden maar ook in een zak chips of snacks. Daarentegen zijn er ook complexe koolhydraten die je wel regelmatig binnen zou moeten krijgen.

Deze kan je vooral vinden in fruit, groente, pasta, zilvervliesrijst en havermout. Dit zijn ook producten die vaak worden gebruikt in voedingsschema’s. Ook moet je letten op de vetten die je binnen krijgt. Er is namelijk verschil in vetten, zo heb je gezonde vetten, transvetten en verzadigde vetten. De laatste twee kan je het best proberen te vermijden. Gezonde vetten vind je in o.a. Vis, noten, pindakaas en olijfolie.
Droog trainen recepten

Er zijn niet echt specifieke recepten die goed zijn voor het droog trainen, dit verschilt namelijk per persoon. Het is wel zo dat er een aantal producten zijn die je hiervoor altijd in huis moet hebben en een aantal tips hoe je ze kan voorbereiden.

Zorg ervoor dat je altijd voldoende zilvervliesrijst in huis hebt evenals kipfilet en biefstuk. Je kan deze producten in bepaalde recepten lekkerder maken door bijvoorbeeld kruiden toe te voegen. Let er wel altijd op dat deze kruiden voldoen aan de eisen van de voedingsstoffen. Een goede tip is om aan het begin van de week porties te koken voor de rest van de week. Leg de porties in de vriezer en je bent klaar om de week door te komen.

Trainingsschema droogtrainen mannen

Fitness schema droogtrainen mannen: Het is ook een essentieel deel van het droog trainen protocol. Zonder te sporten kweek je geen spiermassa en is het lastiger om vet te verliezen. Het is bij het fitnessen dus belangrijk dat je een juiste balans tussen spierbehoud/spieropbouw en vetverlies vindt. Cardio kan hierbij een goed begin zijn van vetverlies. De meeste mannen denken dat als ze op een andere manier gaan trainen dat ze droger worden. Meestal is het zo dat deze mannen dan spierverlies ondergaan wat juist niet de bedoeling is.

Droog trainen vrouwen trainingsschema

Het droog trainen protocol vrouwen ziet er bijna hetzelfde uit als bij mannen. Zo is ook de manier van training bij beide hetzelfde. De meeste vrouwen maken ook de fout dat ze op een andere manier gaan fitnessen. Het gevolg hiervan is meestal dat ze spierkracht verliezen, wat niet de bedoeling is. Hierbij is het dus nodig om een goed balans te vinden in spierbehoud/speropbouw en vet verlies. Cardio kan een goed begin zijn van het verliezen van vet. In combinatie met een juist trainingsschema is het de beste manier om droog te trainen. Droogtrainen vrouwen gaat dus eigenlijk hetzelfde in zijn werk als bij mannen.

Hulpmiddelen droog trainen protocol

Je kan er ook voor kiezen om hulp te gebruiken door middel van pakketten die online worden aangeboden. Wij hebben er een gevonden die jou misschien wel goed zou kunnen helpen.

Dit pakket kost normaal €292,- maar is nu tijdelijk verlaagd naar maar €67,-. Dit is een eenmalig bedrag en hierbij ontvang je een aantal E-Books waarin handige en nuttige tips staan rondom het droogtrainen. Hieronder hebben we een lijstje gemaakt over wat je er van kan verwachten. De exacte techniek die twee ervaren experts op het gebied van droog trainen zelf toepassen

  • Krijg inzicht in jouw eigen dagelijks calorieverbruik voor jou eigen lichaam en levensstijl
  • Uitleg over wat flexibel diëten nou precies is en dat je hierbij kan eten wat je lekker vindt en toch vet verbrandt
  • Uitgebreide uitleg over hoe je te werk moet gaan met krachttraining en cardio voor een optimaal resultaat
  • Exacte strategieën van experts voor het blijvend vet verliezen waarbij het effect niet schommelt van afvallen naar weer aankomen

Dit droog trainen protocol is geschreven door twee ervaren mensen op het gebied van droog trainen. Zij hebben dit geschreven zodat jij zelfstandig aan de slag kan om uiteindelijk een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen. Hierbij krijg je alle nuttige informatie van E-Books waarmee je aan de slag kan. Er staat ook geen overbodige informatie in, het is gewoon een duidelijk stappenplan over training, voeding en lifestyle.

Meest gestelde vragen over de droogtrainen

Is er rege

Laatst geüpdatet op